Saturday, February 6, 2010

"Cinta pertama"




                            


Don't misunderstood about this title.It's a movie title that i have seen during my free time this evening.Feel very boring and suddenly my nerve ends in watching this movie.It's an indon movie by the way.Frankly speaking,i am totally touched.When nothing could be done during this time.I feel like to post a little about what i have i seen throughout "cinta pertama".



Story start from a big secret revealed before the wedding day of Abi (Richard Kevin) and Alya (Bunga Citra Lestari). Abi finds Alya’s diary and discovery that Alya got brain cancer. Beside that, She still in love with her High School’s friend, Sunny (Ben Joshua). When Alya is in comma caused of cancer, Abi intended to find Sunny and ask him to meet Alya.
Abi finally find Sunny. With Sisi, Sunny’s wife’s permission, Sunny visits Alya. Sunny so touched to see Alya , who was so agile and fun, laying weak and hopeless. What would Sani says and does for Alya? How is the story end?





"Seseorang yang kita fikir kita miliki ,ternyata bukan benar-benar milik kita.Kita memiliki hatinya,tubuhnya dan cintanya.Tapi kita tidak akan pernah untuk memiliki jalan hidupnya."




"Cinta,apakah benar-benar ada.Aku jadi bermakna bukan kerana cinta dekat menghampiriku,tapi aku jadi bermakna sejak mengharap cinta menghampiriku kerana dalam dunia ini tiada yang lebih penting melainkan harapan."







sunny and alya

"Aku sangat beruntung tapi adakah rasa keberuntungan ini yang aku perlukan sekarang.Lalu kenapa aku merindukan dia yang pernah mengisi hariku dulu.Aku rasa ada yang hilang tanpa tau apa yang aku sudah aku temukan.Aku merasa menemukan tanpa tau apa yang aku cari.Dan aku rasa seperti mencari tanpa tau apa yang sudah hilang.Manusia memilki mimpi.Ada yang mengejar dan mewujudkannya dan ada yang mundur dan membuangnya.Ada pula yang diam dan menyimpannya sepanjang hidupnya.Dan,aku akan menjadi manusia yang terakhir itu yang hanya akan diam dan menyimpan perasaan ini untuk selamanya."




"Setiap manusia memiliki ruang kosong di hatinya.Ketika seseorang datang,dan kita berfikir dia mengisi ruang kosong itu.Sebenarnya dia hanya berdiri di depan pintu,dan menyemarkan ruang kosong itu.Ruang kosong di hati kita tetap ada,dan tidak akan pernah benar-benar terisi."


"Tiada pertemuan yang abadi..-sunny
seperti pertemuan,maka perpisahan pun tiada yang abadi...-alia"


~wanna see what is the ending of this touching love story,then get your eye on it...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails